Wat is Kiwanis?

Kiwanis is een internationale organisatie van autonome clubs, waarin mensen met uiteenlopende beroepen elkaar ontmoeten. Onder het motto 'Serving the Children of the World' streven de Kiwanis-clubs naar de uitvoering van effectieve humanitaire acties met zowel sociale als culturele doelen. Vaak met een plaatselijk of regionaal karakter, echter ook nationaal en internationaal. De clubs proberen daar met raad en vooral daad te ondersteunen, waar overheid en hulporganisaties geen bijdrage kunnen of willen leveren.

De wil om snel, individueel en wars van bureaucratie te helpen motiveert de mannen en vrouwen van Kiwanis.

/imagecache/lg/uploads/2020/05/kiwanis-logo.jpg

Kiwanis International (KI) is een wereldwijde organisatie van serviceclubs met ruim 650.000 leden. Een serviceclub is een club van mannen en vrouwen die door het opzetten en uitvoeren van activiteiten geld bijeenbrengen (fundraising) en dat bijeengebrachte geld uitgeven aan goede doelen (fundspending). Ook belangrijk zijn onze 'doe-projecten' waarmee bijvoorbeeld voor zieke kinderen een mooie dag wordt verzorgd of met Sinterklaas cadeautjes worden bezorgd.

/imagecache/lg/uploads/2020/05/goedbezig-1.jpg

Elke Kiwanis serviceclub in Nederland is een vereniging en heeft naast de genoemde doelstelling ook persoonlijke ontplooiing van het individuele lid voor ogen.

Kiwanis International District Nederland (KI-DN) bestaat uit 12 divisies met in totaal ongeveer 100 clubs en ca. 2000 mannelijke en vrouwelijke leden. Er zijn gemengde clubs, mannen- en vrouwenclubs en 'golden' clubs.

/imagecache/original/uploads/2020/05/enhierdoenwehetvoor.png

#KidsNeedKiwanis