Pony voor gehandicapte ruiters

uit de opbrengst van de halfjaarlijkse wijnproeverijen

Afgelopen dinsdag werd door Kiwanis-clubpresident van KC Het Gooi Marjolein Koolhof een pony overgedragen aan bedrijfsleidster Ellen Barneveld van de Sportclub Gehandicapten Gooi en Eemland. De pony kan worden bereden door kinderen met een beperking.

Er is een lange weg afgelegd om de 12-jarige pony genaamd Lady te vinden. Ze moet voldoen aan tal van eisen om door gehandicapten te kunnen worden bereden. Ze is rustig en kan goed met wispelturige en beweeglijke kinderen omgaan. Ze mag absoluut geen angst bij de berijders opwekken. Het rijden op een pony heeft een krachtige therapeutische werking op het gehandicapte kind en wordt door de medische wereld daarom van harte gesteund.

/imagecache/lg/uploads/2023/10/lady-2.jpg

Ellen is erg blij met deze gift van de gezamenlijke Kiwanis clubs Laren, Het Gooi en Hilversum/Baarn. Het geld is opgehaald met de wijnproeverij die de Kiwanis twee keer per jaar organiseren. Naast de pony kon ook nog een speciaal zadel voor Lady worden aangeschaft.
De volgende wijnactie staat al weer gepland: 25 november 2023 in de 500 jaar oude Johanneskerk in het centrum Laren.