€ 7000 voor Stichting Leergeld met Corona-proof wijnactie

Halfjaarlijkse wijnproeverij van de Kiwanis clubs Hilversum-Baarn, Laren en 't Gooi

Tweemaal per jaar organiseren de Kiwanis clubs Laren, Hilversum-Baarn en ‘t Gooi een wijnproeverij en een wijnspijsdiner waarvan de opbrengst is bestemd voor kindgerichte goede doelen. Dat kon afgelopen najaar natuurlijk niet live worden georganiseerd, maar de clubs hebben zich aangepast aan de omstandigheden en alles online georganiseerd. Daarbij is maar liefst € 7000,- bijeengebracht voor Stichting Leergeld in Soest-Baarn en Hilversum-Wijdemeren!

/imagecache/lg/uploads/2021/02/stichtingleergeld.jpg

Met vereende krachten hebben de Kiwanis clubs in samenwerking met Restaurant Greenfields een 2-persoons afhaaldiner samengesteld van 3 gangen, afgestemd op 2 mooie flessen wijn uit de najaarsselectie. Dat kon gedurende een heel weekend worden opgehaald. Daarnaast werd een uitgelezen selectie van wijnen aangeboden aan alle relaties.

De wijnactie is zo opnieuw een groot succes geworden, want de uiteindelijke omzet evenaarde die van de pre-corona periodes. Dat is een groot compliment voor alle betrokkenen!

Stichting Leergeld Hilversum-Wijdemeren en Stichting Leergeld Soest-Baarn zijn heel blij met het resultaat, want juist in deze tijden is er een grote behoefte aan hulp. Dit jaar niet voor schoolactiviteiten, maar wel voor technische leermiddelen. In een reactie zeggen ze:

“Dank voor jullie gift, het is een indrukwekkend bedrag waar we weer veel kinderen van kunnen laten meedoen in onze maatschappij.

Thuis moeten leren in te kleine en rumoerige ruimten, daar bovendien onvoldoende technische middelen voor hebben maar ook onvoldoende persoonlijke ondersteuning en voor velen de enige veilige plek die ze kennen moeten missen, namelijk de school. Dat is pas heftig.”

Houd onze website in de gaten voor meer nieuws over de volgende wijnactie! Zoals de online wijnverkoop via http://www.kiwanisactie.nl van 27 februari tot en met 17 april 2021.

/imagecache/lg/uploads/2021/03/kiwwijnactievj2021.jpg

Onze verkoopprijzen zijn gelijk aan de gangbare winkelprijzen, maar bij ons komt bijna 30% ten goede aan het goede doel.

Het motto van Kiwanis is al meer dan 100 jaar 'Serving the Children of the World'. Met de opbrengst van de wijnverkoop worden kindgerichte goede doelen ondersteund.

Deel deze post