Muur Port Reitz School Mombassa

Vrijdag 30 oktober 2012 hebben vertegenwoordigers van de Kiwanis Club Laren de laatste steen gelegd in een muur die is gebouwd rondom de Port Reitz School voor gehandicapte kinderen in Mombasa (Kenia). Onder grote belangstelling van de kinderen, het schoolbestuur, de docenten, de bisschop, de stichtingsbestuursleden Willem, Wendy en Sandra en veel anderen werd de laatste steen geplaatst door clubpresident Andries Schilt en penningmeester Rutger Kuipers.

/imagecache/lg/uploads/2020/05/prs.jpg

De ruim 250 kinderen hebben nu een veilige plek waar ze kunnen wonen en studeren en waar ze leren om als gehandicapte zo goed mogelijk zelfstandig te leven.

/imagecache/lg/uploads/2020/05/442.JPG

Zonder de kilometer lange muur waren de kinderen en de inventaris niet veilig. De muur is grotendeels gefinancierd uit de opbrengsten van Art Laren. Deze openlucht kunstbeurs wordt jaarlijks door de Kiwanis georganiseerd. Samen met de Wilde Ganzen werd er een bedrag van zo’n € 100.000 voor de muur gedoneerd. De Kiwanians uit Laren waren onder de indruk van de kwaliteit ervan.

/imagecache/lg/uploads/2020/05/childrenoftheprz.jpg

Tijdens het bezoek werd duidelijk dat de donatie op de juiste plaats was terecht gekomen. Daarbij speelt de Stichting Vrienden van Port Reitz School ook een belangrijke rol. Deze stichting, onder voorzitterschap van Kiwanislid Willem Zweers betaalt de salarissen van meerdere schoolmedewerkers, waardoor er meer controle op de uitvoering van de werkzaamheden ter plaatse is. Helaas is de corruptie in Kenia nog groot en is goed toezicht noodzakelijk.