Peter Pietersen voor Gouverneur-Elect

Met plezier draagt Kiwanis Club Laren Peter Pietersen voor als kandidaat Gouverneur Elect KI-DN voor het komende bestuursjaar. Peter is sinds 1991 een enthousiast en actief Kiwanislid. Hij is 68 jaar, getrouwd met Paula en onlangs als educatief uitgever/auteur met pensioen gegaan. Binnen de eigen club is hij president geweest en heeft hij intensief meegewerkt aan projecten als de Gooise Karavaan en Art Laren. En hij beheert de clubsite.
Peter is twee jaar LG geweest van Divisie 15 en een jaar van Divisie 1. Daarnaast is hij lid en later voorzitter geweest van de Strategie Commissie. Hij is mede-auteur van het vigerende strategisch plan en heeft ideeën over communicatie en naamsbekendheid gedeeld met het AB. Hij was mede-oprichter van KYP 't Gooi.

Peter is ervan overtuigd dat Kiwanis zich positief onderscheidt door zich te richten op het welzijn van kinderen. De vele en mooie doe- en fundraiseprojecten van de clubs zijn ons 'handelsmerk'. Daar mogen we trots op zijn; maar juist daarom moeten we onze projecten nog beter aan iedereen laten zien. Per slot betekent Kiwanis 'Laat zien wie je bent'. Peter denkt dat dit, met steun van het DB/AB en de commissies, met name bij de clubs moet gebeuren. Aan deze punten wil hij graag op een verbindende en pragmatische manier helpen meewerken, ook internationaal. Peter gelooft in een dienend en coöperatief bestuur, in de kracht van de lokale clubs en in de spilfunctie van de LG's.

De veranderende maatschappij dwingt organisaties als Kiwanis om na te denken over het functioneren en het bijtijds aanpassen aan wat leeft bij (potentiële) leden (m/v) en bij doelgroepen en partners. Innovatief bezig blijven met zaken als groei, naamsbekendheid, lidmaatschapsvormen en soorten clubs. En nadenken over onze plek in de samenleving.

Informatief overleg met de huidige Gouverneur Martien van der Meer en de huidige Elect Det Verhoeven heeft op een prettige manier plaatsgevonden.
Kom zaterdag 16 september naar het landelijk congres om tijdens de LV uw stem op een nieuw bestuur te kunnen uitbrengen.

Iman Koster, president Kiwanis Club Laren